בית אבות אבן עזר בחיפה

בית אבותבישראל ניתן למצוא מגוון רחב של אוכלוסיות ובהן בין היתר יהודים ולא יהודים, עולים חדשים וותיקים, דוברי עברית ושפות זרות, חילוניים ודתיים. את האופי המגוון של האוכלוסייה המקומית ניתן לראות גם בקרב אוכלוסיית בני הגיל השלישי ולכן לא מפתיע לגלות שיש בארץ גם כמה וכמה בתי אבות שנותנים מענה ייחודי למשל למיעוט הנוצרי.

בשורות הבאות נספר על בית אבות מוביל בחיפה שמשרת בעיקר את אוכלוסיית הקשישים הנוצרית. יש לציין שהמקום מקבל גם אנשים שהיו בני או בנות זוג של בני הדת הנוצרית ובמקרים מסוימים גם נזקקים אחרים.

את האופי המיוחד של המקום ניתן לראות גם בכך שהוא נגיש גם מבחינת שפות. בין הדיירים והעובדים ניתן למצוא דוברי עברית ואנגלית, ערבית ולטינית ועוד.

על ההתחלה

מועד היווסדו הרשמי של בית האבות אבן העזר הינו לפני כארבעה עשורים. עם זאת, יש לציין שאת הקמתו הקדימה פעולת הכנה רצינית ביותר שכללה גם גיוס תרומות בכל העולם. פעולה זאת, שאופיינית למדי בקרב קהילות נוצריות פחות מקובלת בארץ אולם במקרה זה הצליחה היוזמה והביאה להקמת בית אבות פעיל ומשגשג.

אם ההתחלה כללה פעילות התנדבותית ותרומות הרי שגם כיום, כך מדווחים מנהלי המוסד, קיימת פעילות התנדבותית רבה במקום הן בקרב עובדים שתורמים מזמנם ואם בקרב מתנדבים שמנהלים פעילויות שונות מול הדיירים. דבר זה האחרון, יש לציין, מקובל גם בהרבה מאוד בתי אבות אחרים מן השורה.

על ניהולו של בית האבות מופקד ארגון בינלאומי שנמצא בפיקוח מתאים של גופים ממשלתיים. למקום רישיון הפעלה שניתן ממשרד הרווחה ומעת לעת נבדקים התנאים המסופקים לדיירים, הכשרתם של העובדים וכיוצא באלה. כדאי להוסיף שהמקום פועל בחיפה, עיר שהייתה מאז ומתמיד מופת לדו קיום וסובלנות לאנשים מכל המוצאים והדתות.

לא מתאים לסיעודיים

בית האבות אבן העזר מתאים כאמור בעיקר לדיירים נוצריים שצפויים להרגיש בו כמו בבית. יש להדגיש שהמקום מציע אך ורק אפשרות לקלוט קשישים עצמאיים או כאלה שחוו ירידה קוגניטיבית מסוימת. לא קיימים תנאים שמאפשרים טיפול מורכב יחסית או טיפול סיעודי.

על פי התקן של המקום הוא יכול להכיל קרוב לחמישים דיירים שרובם מגיעים למקום באופן פרטי ועצמאי, ללא צורך בהפניה מיוחד. על מנת להתקבל למקום יש צורך לעבור וועדת קבלה ובדיקה שבודקת את יכולת התפקוד וכן עמידה בקריטריונים סוציואקונומיים.

פעילות מגוונת

בדומה לבתי אבות אחרים שנועדו לגיל השלישי ולאוכלוסיית העצמיים גם באבן העזר מוצעת פעילות חברתית ותרבותית עשירה. בין היתר מושם דגש על פעילות קבועה ומשותפת כגון מלאכת יד, מוצעים שיעורים שונים, מתקיימות הופעות וכיוצא באלה. בנוסף, מקיימים פעילות גופנית מותאמת, פעילות כגון ריפוי בעיסוק, לרשות הדיירים עומדת ספריה עשירה עם ספרים בשפות שונות, ניתן לקבל שירותי טיפוח, ולזקוקים לכך ניתן ליווי של מטפלים לסיוע בביצוע פעולות יום יום שונות (לא ברמה סיעודית).

כדאי להוסיף שתנאי המגורים, חדר האוכל, הגינה הצמודה והמתחמים הציבוריים מתוחזקים היטב, שמורים נאים ונקיים. האווירה הינה ביתית וחמימה.

עובדים מקצועיים

בין העובדים שניתן למצוא בבית האבות אבן העזר ניתן למצוא:

  • מטפלים – בעלי ניסיון וידע בטיפול בקשישים.
  • עובדי רווחה ופנאי – אחראים על הפעלה ופעילויות, חוגים, העשרה.
  • עובדים סוציאליים – סיוע מבחינה רגשית, מימוש זכויות שונות מול רשויות המדינה וכדומה.
  • עובדים כללים – אחראים על תחזוקה, ניקיון, סניטציה.
  • כמו כן ישנם גם רופאים ואחיות, מומחים לפעילות גופנית לקשישים, עובדי מנהלה ועוד.

כתובת: רחוב מאיר 41, חיפה.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715450

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    הנהלת האתר אינה קשורה לבתי האבות הנסקרים באתר זה לרבות מספרי טלפון, פרסומות, טפסים וקישורים המופיעים באתר. המידע נועד למתן שירותי יעוץ והכוונה שאינו קשור לעסק זה או אחר. ניתן לפנות באופן ישיר לכל מקום.

    פניות למנהל האתר

    חייגו עכשיו צרו קשר