מהו בית אבות משולב?

בית אבותאנשים שמתקרבים לגיל השלישי ולעיתים קרובות גם בני משפחתם הקרובה מתחילים לחשוב על אפשרויות שונות של מגורים וטיפול מתאים במסגרת של בית אבות.

חשוב לדעת שיש סוגים שונים של בתי אבות כאשר בתוך המגוון הרחב ניתן למצוא גם את זה המכונה בשם "בית אבות משולב".

בית בו המחלקות שונות ונפרדת

בית האבות המשולב קיבל את שמו בשל העובדה שהוא משלב בתוכו אפשרויות של מגורים וטיפול מסוגים שונים ומגוונים.

האפשרויות הללו נועדו לתת מענה לאנשים בני הגיל השלישי שמצבם התפקודי איננו אחיד. באופן טבעי, בבית אבות מקבלים מענה אנשים שמצבם הבריאותי טוב יחסית לצד אנשים שיכולת התפקוד שלהם מוגבלת במידה כזאת (על רקע גופני או קוגניטיבי). לכן, על מנת לתת את המענה הטוב ביותר לכולם ולעשות זאת באופן יעיל הוחלט להקים בתי אבות עם מחלקות שונות ונפרדות.

במילים אחרות, בית האבות המשולב מאפשר מענה מגוון במסגרת של מחלקות אוטונומיות כאשר בכל מחלקה מערך ניהולי, טיפולי ותפקודי נפרד.

אילו מחלקות קיימות?

בבית האבות המשולב ניתן למצוא מחלקות שונות ובהן – מחלקה המיועדת לקשישים עצמאיים, מחלקה המיועדת לאנשים עצמאיים שזקוקים לעזרה מינימאלית, מחלקה המיועדת לאנשים הסובלים מירידה משמעותית ביכולת התפקוד על רקע גופני (קשישים סיעודיים) וכן מחלקה למי שזקוקים לסיוע בשל ירידה משמעותית ביכולת התפקוד הקוגניטיבית (מחלקת תשושי נפש).

  • מחלקת העצמאיים – במחלקה זו נהנים הדיירים מיחידות דיור פרטיות וממגוון רחב ביותר של פעילויות פנאי ורווחה. הדיירים הינם בעלי אוטונומיה מלאה ויכולת להיכנס ולצאת מבית האבות ללא הגבלה בין אם לצורך סידורים ובין אם לצורך כל מטרה אחרת.
  • מחלקת התשושים – במחלקה זו, שיש הקוראים לה גם מחלקת דיור תומך, שוהים קשישים שיכולים להגיע לרמת תפקוד הקרובה לעצמאית או עצמאית לחלוטין תוך קבלת סיוע קל ממטפלים שמספק בית האבות.
  • מחלקה סיעודית – מתאימה למי שאובחן כסיעודי במבחני תלות ותפקוד מקצועיים (ADL). במחלקה כזאת הדיירים מקבלים מענה לא רק בדיור אלא גם בפעולות כגון היגיינה אישית, חיתולי מבוגרים, אכילה ונטילת תרופות, ניידות וכדומה. המגורים לרוב אינם בחדרים פרטיים.
  • מחלקת תשושי נפש – במחלה זו ניתן למצוא מסגרת מתאימה לקשישים שסובלים מירידה ביכולת הזיכרון והקוגניציה. המחלקה מהווה מתחם סגור כדי למנוע מהקשישים בעלי אובדן זיכרון ובעיות של התמצאות ללכת לאיבוד או לסבול מהשלכות קשות אחרות. במידה רבה, הטיפול בתשושי נפש כולל גם אלמנטים סיעודיים שונים.

יתרונות בית האבות המשולב

לשהות בבית אבות משולב יש כמה וכמה יתרונות חשובים. ראשית, מדובר במקום עם הבנה מלאה והתמחות כמעט בכל הצרכים של בני הגיל השלישי. במקום ניתן למצוא פתרון כמעט לכל אחד, בכל גיל ובכל מצב תפקודי (למעט קשישים סיעודיים מורכבים שמצריכים טיפול רפואי מורכב יותר).

שנית, מדובר במקום שנותן מענה למי שהגיע במצב תפקודי מסוים ועם הזמן חלה אצלו ירידה ביכולת התפקוד. כך, קשיש עצמאי שהפך לתשוש או לסיעודי לא צריך לעבור למקום חדש. .

בנוסף, בית האבות מכיר את צרכיו, אופיו והעדפותיו של הקשיש והמידע אודותיו מסייע לטיפול מיטבי גם במעבר בין מחלקות שונות.

איכות חיים ומחשבה על העתיד

הבחירה בבית אבות משולב יכולה לתת מענה מצוין לשילוב שבין איכות חיים בהווה ביחד עם מחשבה על העתיד.

עם זאת, חשוב מאוד לבדוק לפני הכניסה את מאפייניו השונים של בית האבות, להתרשם מהאווירה, מהצוות, מההנהלה הכללית וזו של המחלקות השונות וכן הלאה.

ראו גם:

מהו בית אבות סיעודי מורכב?

 

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715450

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    הנהלת האתר אינה קשורה לבתי האבות הנסקרים באתר זה לרבות מספרי טלפון, פרסומות, טפסים וקישורים המופיעים באתר. המידע נועד למתן שירותי יעוץ והכוונה שאינו קשור לעסק זה או אחר. ניתן לפנות באופן ישיר לכל מקום.

    פניות למנהל האתר

    חייגו עכשיו צרו קשר