מחלקות בבתי אבות סיעודיים

מחלקות בבתי אבות סיעודייםבתי אבות סיעודיים פונים לאוכלוסיה חשובה מאד, שזקוקה לסיוע ולעתים גם להשגחה סביב השעון: אנשים מבוגרים שהם סיעודיים, כך שאינם יכולים להתנהל בכוחות עצמם.

כדי להחליט האם לשכן הורה מבוגר בבית אבות המוגדר כסיעודי או בבית אבות משולב המפעיל מחלקה סיעודית, יש להבין את מהות הטיפול המוצע בכל מסגרת. את כל התשובות המסייעות להחליט האם זו אכן המסגרת המתאימה ביותר ליקירכם.

טיפול אישי במחלקות בתי אבות סיעודיים

ההבדל העיקרי בין בתי אבות סיעודיים לבתי אבות הפונים לאוכלוסיית קשישים עצמאית יותר הוא רמת הסיוע שמקבלים הדיירים המותאמת למצבם התפקודי. ההנחה היא שעקב רמת התפקוד הנמוכה של הקשישים הסיעודיים הם זקוקים לעזרה בביצוע פעולות שנראות לנו בסיסיות ומובנות מאליהן, דוגמת רחצה, האכלה או הלבשה – כוח האדם של המחלקה הסיעודית אמור לספק את המענה הזה.

בנוסף לכך, מדובר ברוב המקרים בקשישים אשר צריכים להיות תחת השגחה, לפעמים גם 24 שעות ביממה. המוסד הסיעודי הגריאטרי אמור לדאוג גם לכך, באמצעות צוות טיפולי רחב שיהיה שם לכל צורך שעולה אצל אחד מהדיירים.

מחלקה רפואית בבית אבות סיעודי

מבוגרים רבים סובלים ממחלות ומבעיות בריאותיות. במחלקות בבתי האבות הסיעודיים מקבלים הקשישים טיפולים רפואיים מקיפים על ידי רופא גריאטרי מוסמך, או אפילו מספר רופאים במוסדות הגדולים בהם מספר רב של דיירים. הרופא אמור לטפל בבעיות רפואיות כאשר הן מתגלות וגם לאבחן ולעמוד על מצבם של הדיירים הקשישים באופן שוטף. יש מוסדות גריאטריים בהם יש בית מרקחת בו ניתן לקבל מענה חשוב מהפן הטיפולי.

אי אפשר לצפות לטיפולים ברמה של בית חולים, כי במוסדות גריאטריים אין את הציוד המיועד לכך, אבל אבחונים, מתן תרופות והפניה לטיפול בקהילה הם חלק בלתי נפרד מתכנית השירותים שמעניקות המחלקות הסיעודיות לאוכלוסיית הדיירים שלהן.

טיפול מכבד במחלקות בתי אבות סיעודיים

קשישים המגיעים למוסד גריאטרי מתמודדים עם שינוי משמעותי בחיים שלהם, שלא פשוט עבורם וגם לא עבור בני המשפחה שלהם. הם מתנתקים מהסביבה שהם מכירים ועלולים לחוש תחושות שליליות דוגמת בדידות או דיכאון, העלולים להחמיר את בריאותם ומצבם התפקודי. מטרת בית אבות סיעודי היא לספק סביבה תומכת ואינטימית, פונקציה של כמות הצוות ביחס למספר הדיירים, ההכשרה המקצועית שלהם וגם יחסי האנוש.

למרבה הצער, התקשורת מדווחת בשנים האחרונות על מקרים רבים בישראל בהם גילו שבמוסדות גריאטריים נוקטים בגישה שאינה מכובדת ולעתים גם מסוכנת כלפי הקשישים, לפעמים ברמת פשיעה של ממש. כדי למנוע מתרחישי הזוועה האלה להתקיים מומלץ להפנות שאלות לקשישים ולצוות הרפואי לפני שמחליטים לשהות בבית האבות וגם להיות עם האצבע על הדופק אחרי שהקשיש הופך את המוסד הגריאטרי לביתו החדש: בזמן הביקורים אצלו לדוגמא.

חשוב לראות מה התכנית שמציע בית האבות עבור הדיירים בשעות הפנאי, שצפויות להיות לא מעטות: חוגים, פעילויות תרבותיות, תשתיות משותפות (למשל חדרי טלוויזיה) וכן הלאה. ככל שבית האבות מציע יותר פתרונות מהבחינה הזו, כך גדלים הסיכויים שהשהות של הדיירים בו תהיה אכן הנעימה ביותר האפשרית.

 

אולי יעניין אותך גם:

ממדרגונים ועד מעלונים – נגישות סביבת החיים של הדיירים המתגוררים בבתי אבות

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715450

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    הנהלת האתר אינה קשורה לבתי האבות הנסקרים באתר זה לרבות מספרי טלפון, פרסומות, טפסים וקישורים המופיעים באתר. המידע נועד למתן שירותי יעוץ והכוונה שאינו קשור לעסק זה או אחר. ניתן לפנות באופן ישיר לכל מקום.

    פניות למנהל האתר

    חייגו עכשיו צרו קשר