בית אבות בית אליסיה בירושלים

בית אבותבירושלים, בשכונת קטמון הוותיקה והאיכותית שוכן בית אבות וותיק שמשרת את אוכלוסיית בני גיל הזהב כבר שנים רבות. בית אליסיה הוקם על ידי עמותת הקרן לירושלים והוא נמצא בפיקוח הדוק של רשויות מוסמכות.

הרשויות מבצעות במקום ביקורות תקופתיות כדי לוודא שהמבנה שמור ומתוחזק שתנאי המגורים, הטיפול וכח האדם מתאימים ופועלים היטב.

משרדי הבריאות והרווחה מגישים מעת לעת המלצות לגבי שינויים נדרשים במידה ועולה הצורך. ככלל, המקום פועל כהלכה והמלצות לשיפורים שנדרשים במהלך השנים מיושמים על ידי ההנהלה והצוות המקצועי.

הדיירים והאווירה

בית אליסיה, שהוא חלק מרשת "עידן" המפעילה שלושה בתי אבות בירושלים, שוכן בשכונת קטמון באזור שקט ונעים. המקום, שנועד לשרת את אוכלוסיית גיל הזהב של ירושלים והסביבה כולל מבנה בן ארבע קומות. למרות שמדובר במקום וותיק, הוא מתוחזק ברמה טובה למדי וניכר כי האווירה ביתית ונעימה, לשביעות רצון הדיירים. קיימת גם השקעה בפינות ישיבה נאות עם ירק וצל.

מרבית הדיירים הינם יוצאי חבר המדינות, דבר שמביא לאווירה הומוגנית למדי. הצוות כולל דוברי שפות דבר שמוסיף מאוד לאווירה הנעימה. מרבית הדיירים מדווחים על שביעות רצון מהיחס ומהטיפול שהם מקבלים.

איך מתקבלים לבית אליסיה?

מרבית הדיירים בבית מופנים למקום על ידי גופים כמו משרד הבריאות. למרות זאת, יש גם אפשרות להיקלט באופן פרטי. מכיוון שמדובר במקום קטן למדי ואינטימי, עם כעשרים וחמישה דיירים סיעודיים לפי תקן, תיתכן תקופת המתנה.

למעוניינים בעת ההרשמה, יש צורך למסור מסמכים מתאימים כגון דוח על יכולת תפקוד, סיכומי אשפוז וכדומה.

תנאי המגורים

לפני שניתן לסקור את תנאי המגורים, חשוב לציין שמדובר בבית אבות קטן למדי, עם כמה מחלקות. לצד מחלקה סיעודית, שפועלת בכפוף לרישיון משרד הבריאות, ישנם גם מחלקות שמיועדות לקשישים תשושים.

למרות שמבנה יחסית ישן, הרי שהוא מתוחזק היטב וניתן לראות זאת ברמת החדרים האישיים של הדיירים. העובדים מעודדים יצירה של סביבה אישית חמימה, באמצעות תמונות וציוד אישי. בחדרים ניתן למצוא ציוד לשמירה על היגיינה, שירותים סמוכים, מתקנים לסיוע לדיירים הסיעודיים ועוד.

אוכל חם ומבושל

בבית אליסיה מצוי מטבח גדול ופעיל שמקפיד על הכנת מזון טרי וחם, עם פי צרכי הדיירים. דבר זה ראוי לציון שכן לקשישים צרכים מיוחדים שצריכים לקבל מענה מתאים. בבית האבות ישנה אחראית תזונה, דיאטנית, בעל התמחות בגילאים מבוגרים. כך ניתן להבטיח תזונה מותאמת לרווחת הדיירים.

צוות מקצועי מגוון

בבית אליסיה מצוי צוות עובדים רחב ומגוון, כדי שניתן יהיה לספק לדיירים את השירותים השונים שהם זקוקים להם. בין היתר ניתן למצוא:

  • עובדת סוציאלית – אחראית על ליווי הדיירים השונים באירועי חיים, סיוע במיצוי זכויות של דיירים מול ביטוח לאומי, זכויות ניצולי שואה וכדומה. קיימות פעילויות קבועות עם הדיירים וישנו עדכון לבני המשפחה בכל נושא.
  • מומחי ריפוי בעיסוק – אחראים על פעילויות שונות וחשובות, באופן קבוע. מלבד מרפאים מקצועיים בעיסוק יש גם צוות מפעילים שמסייע בכל דבר בהקשר זה. פעילויות בתחום היצירה, פעילות גופנית מותאמת וכיוצא באלה חיוניים לבריאות הנפשית והתפקודית.
  • רופאים, מטפלים ואחיות – רופאים בעלי מומחיות גריאטרית מספקים שירות חשוב וכך גם מומחה בפסיכיאטריה. אחיות מעשיות מספקת שירות של סיוע, תמיכה וטיפול ולרשות הדיירים ישנם כמובן גם מטפלים מוסמכים. אלה אחראים לסיוע בפעילויות יום יום, אכילה, רחצה וכיוצא באלה.
  • פיזיותרפיה – מומחי פיזיותרפיה מקיימים טיפולים קבועים לדיירים. בין השאר מוצעים טיפולים לחיזוק השרירים ושיפור מערכת הנשימה ויש גם פעילות שיקומית נוספת.

כתובת: המצור 1 ירושלים

ראו עוד בתי אבות בירושלים:

בית אבות שיבה טובה

בית אבות – פנינת שלושת האבות

בית האבות נופי ירושלים

בית אבות נווה שמחה

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715450

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    הנהלת האתר אינה קשורה לבתי האבות הנסקרים באתר זה לרבות מספרי טלפון, פרסומות, טפסים וקישורים המופיעים באתר. המידע נועד למתן שירותי יעוץ והכוונה שאינו קשור לעסק זה או אחר. ניתן לפנות באופן ישיר לכל מקום.

    פניות למנהל האתר

    חייגו עכשיו צרו קשר