בית אבות בית אשל בדבוריה

בית אבותבית אבות בית אשל מיועד בראש ובראשונה לקשישים מהמגזר הערבי. המקום, שנקרא בשם בית אשל בדבוריה מיועד לדוברי ערבית.

מהם מאפייני המקום, צוות העובדים, מהם מגוון השירותים הניתנים לאוכלוסיית הקשישים המתגוררת בבית אשל וכן נראה גם לאיזו אוכלוסייה הוא מיועד?

רקע והקמה

בית אשל בדבוריה הוקם בראשית שנות ה-90 והוא בעל וותק של קרוב לעשרים וחמש שנים. המקום נועד לתת מענה לאוכלוסייה הערבית של בני הגיל השלישי בצפון הארץ, כאלה שאין להם מסגרת מתאימה וכן כאלה שזקוקים לטיפול בשל מצבם ולא ניתן להעניק לו אותו בביתם או במסגרת מתאימה אחרת.

חשוב לציין שבית אשל בדבוריה שוכן ביישוב וותיק בקרבה להר התבור מה שמקנה סביבה פסטורלית ונעימה, שלווה ואווירה נעימה. המקום הוקם בסיוע ובעידוד האגודה למען הזקן.

מקום פרטי, פיקוח ממשלתי

כמקובל בבתי אבות אחרים מסוג זה, המקום פועל באופן פרטי (כהתאגדות של עמותה), בכפוף לכל האישורים הנדרשים ועם פיקוח ממשלתי הדוק. באופן מעשי, מתקיימים ביקורות מדי תקופה במטרה לבדוק שהמקום אינו סובל מצפיפות יתר, לפקח על איכות הטיפול והתנאים, לבדוק שאכן מועסקים במקום אנשי מקצוע מתאימים, בעלי הסמכה וכישורים.

באופן טבעי, מקום בעל ותק כבית אשל בדבוריה אכן מצליח לספק סביבה בטוחה, מוגנת ואיכותית. המקום, שמתפקד לא רק כבית אבות אלא גם כבית חולים סיעודי של ממש משמר סטנדרט גבוה על פי הקריטריונים של משרד הבריאות ומשרד הרווחה.

תקן ומחלקות

כמקובל בבתי אבות ובתי חולים סיעודיים וגריאטריים גם בית אשל בדבוריה ערוך לקלוט דיירים ומטופלים על פי תקן ידוע, במחלקות שונות על פי מצב פיזיולוגי ונפשי. תקן מספר הדיירים שהוקצה למקום עומד על כמאה ושלושים. תקן זה מתחלק על כמה מחלקות נפרדות. בין המחלוקת ניתן למצוא:

  • קשישים סיעודיים – אלה הם קשישים שמצבם הגופני מקשה על אחזקתם בבית. מדובר בקשישים שזקוקים לסיוע במגוון רחב של תפקודים כגון שמירה על היגיינה נאותה, אכילה ושתיה, ניידות וכן הלאה.
  • קשישים תשושים – אנשים שחוו ירידה ממשית ביכולת הקוגניטיבית בשל גיל, מחלה או מסיבות אחרות. מחלקה זו מיועדת לחולי אלצהיימר, אנשים הסובלים מדמנציה, קשיי זיכרון ועוד.
  • בנוסף, מגיעים לבית האבות גם דיירים עצמאיים יותר אך כאלה שסובלים בשל מצב סוציואקונומי קשה.

על מנת להגיש בקשת קבלה לבית אשל בדבוריה יש צורך להמציא הפניה מגורמים מתאימים כגון המוסד לביטוח לאומי, מחלקת רווחה, עובד סוציאלי, קופת חולים וכדומה.

סוגי שירותים וצוות מקצועי

הצוות המקצועי במקום נחשב למקצועי ביותר ומבצע את תפקידו נאמנה. בין העובדים ניתן למצוא אנשי רפואה כגון רופאים ואחיות, רופא שיניים ורופא כללי, מרפאים בעיסוק, עובדי תעסוקה, עובדות סוציאליות, מדריכים מקצועיים, פיזיותרפיסטים, עובדי כללים ואנשי משק בית, עובדי מטבח, עובדי מנהלה ועוד.

בין הפעילויות שנעשות באופן שוטף ניתן למצוא פעילות של ריפוי בעיסוק ופעילות גופנית מותאמת, טיפולים רפואיים שונים, פיזיותרפיה, ייעוץ פסיכוסוציאלי. בנוסף מתנהלת פעילות שיקומית, פעילות עם מתנדבים, ייעוץ בנושא מיצוי זכויות שונות מול מוסדות כמו הביטוח הלאומי ומשרד הבריאות ועוד.

כתובת: תא דואר 988 דבוריה

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715450

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    הנהלת האתר אינה קשורה לבתי האבות הנסקרים באתר זה לרבות מספרי טלפון, פרסומות, טפסים וקישורים המופיעים באתר. המידע נועד למתן שירותי יעוץ והכוונה שאינו קשור לעסק זה או אחר. ניתן לפנות באופן ישיר לכל מקום.

    פניות למנהל האתר

    חייגו עכשיו צרו קשר