בית אבות בית דבורה, הרצליה

בית אבותבאזור הרצליה יש כמה וכמה בתי דיור מוגן ובתי אבות שנועדו להוות מתמחי מגורים או מוסדות טיפוליים, הכל בהתאם למצבם של הקשישים הבאים בשעריהם.

בין בתי האבות ישנם כאלה שמתקבלים אליהם באופן פרטי ואילו אחרים מאפשרים כניסה על פי קוד של משרד הבריאות, מה שמאפשר את מימון השהות על ידי רשויות המדינה כמעט באופן מלא.

רקע והקמה

על רקע מציאות של הקמת בתי אבות חדשים בשנים האחרונות שמור עדיין מקום של כבוד ללא מעט מוסדות ובתי אבות וותיקים. כזהו בדיוק בית דבורה שבהרצליה. זהו מקום שפועל כבר יותר מארבעה עשורים, עובדה שבהחלט לא הולכת ברגל.

המקום פועל כיום באופן פרטי, מה שאומר שלא מדובר במוסד ממשלתי או כזה המוחזק מכספי ציבור. במהלך השנים עבר המתחם הנוכחי שיפוצים ותחזוקה שוטפת על מנת לאפשר לו למלא את ייעודו על הצד הטוב ביותר. עוד יש לציין שהמקום נמצא בפיקוח של הרשויות המתאימות. הללו אמורות להקפיד בביצוע ביקורות, מתן חוות דעת תקופתיות והמלצות לשיפור ליקויים, הכל לטובת איכות חייהם של הדיירים בני הגיל השלישי.

אופי הדיירים ותנאי קבלה

בית האבות בית דבורה הינו מקום בעל אופי דתי, כך שהוא פחות מתאים לדיירים שמגיעים מרקע חילוני. במקום קיים בית כנסת ונעשה מאמץ אמיתי לסייע לדיירים להרגיש בבית, עם תזכורת לחגים, לאירועים משפחתיים.

יש לציין שבית האבות מיועד לקשישים שהינם בעלי יכולת תפקוד עצמאית גבוהה. המקום לא מיועד לטיפול באנשים שמצויים במצב סיעודי או סיעודי מורכב אך ישנם משאבים לטיפול גם באנשים הסובלים מתשישות נפשית. מצב זה נובע לעיתים ממחלות כגון דמנציה או אלצהיימר ולעיתים כתוצאה מדיכאון או מצב רגשי קשה אחר.

על מנת להתקבל למגורים במקום ניתן לפנות באופן עצמאי אולם עדיף להמציא הפניה מגורם כלשהו. גורם מפנה לדוגמא יכול להיות רשויות הרווחה העירוניות. ניתן בהחלט להגיע עם הפניה מאת המוסד לביטוח לאומי, מקופת חולים וכדומה.

ראוי לציין שבית האבות נחשב לקטן יחסית ואינטימי למדי. התקן של המקום הינו בן כארבעים וחמישה דיירים, רובם משוכנים בחדרים נאים שבנויים במטרה לספק פרטיות ותחושה ביתית. במקום חדר אוכל, פינות ישיבה וחצר נאה שניתן לטייל בה מעט, לשבת ולהתרגע או לארח בני משפחה ומבקרים. כמו כן יש במקום אזור שמתפקד כמועדון עם פעילויות שונות, ישנה מרפאה מסודרת ומתקיימות פעילויות שונות בליווי מדריכים ואנשי מקצוע מגוונים. נעשה מאמץ לשלב גם מתנדבים בפעילות עם קשישים, דבר שנועד לשפר את המורל וההרגשה הכללית. בנוסף מתקיימות פעילויות כגון מלאכת יד, התעמלות מותאמת וכדומה.

צוות מקצועי

הצוות המקצוע שניתן למצוא בבית דבורה הינו מגוון למדי. יש לציין שחלק מהעובדים מועסקים תקופה ארוכה למדי. בין היתר במקום פועלים:

  • רופאים מקצועיים לרבות מומחה בגריאטריה ורפואת הגיל השלישי.
  • מרפאים בעיסוק שמקיימים פעילויות של תעסוקה עם דגש על שיפור באיכות החיים ובמצב הרגשי.
  • מדריכי תעסוקה שדואגים לפעילויות שוטפות ולוח פעילויות מסודר.
  • פיזיותרפיסטים שמעניקים טיפול מותאם שנועד לחזק ולשפר את יכולת הקשישים לשמור על תנועתיות ועצמאות פיזית.
  • פסיכיאטר שנועד לסייע בהתמודדות עם קשיי חיים, בעיות שינה וכדומה.
  • כמו כן ניתן למצוא במקום גם אחיות, עובדים כלליים ואנשי מנהלה.

כתובת: חזקיהו המלך 16, הרצליה

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715450

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    הנהלת האתר אינה קשורה לבתי האבות הנסקרים באתר זה לרבות מספרי טלפון, פרסומות, טפסים וקישורים המופיעים באתר. המידע נועד למתן שירותי יעוץ והכוונה שאינו קשור לעסק זה או אחר. ניתן לפנות באופן ישיר לכל מקום.

    פניות למנהל האתר

    חייגו עכשיו צרו קשר