בית אבות מעונות יניב בע"מ

בית אבותמעונות יניב בע"מ הינו בית אבות וותיק למדי, שהוקם באמצע שנות השמונים (עוד לפני הפריחה הנוכחית בתחום הטיפול בקשישים, בתי האבות ובתי הדיור המוגן). המקום הינו מוסד פרטי שקולט דיירים ומטופלים מאזור בני ברק ובכלל מכל אזור המרכז. במקום מעל למאתיים דיירים וניתן למצוא צוות עובדים רחב עם הכשרה טיפולית ושיקומית. בין הדיירים ניתן למצוא בעיקר מטופלים עם רקע סיעודי וכן כאלה הסובלים ממצב של תשישות נפשית וירידה קוגניטיבית.

חשוב להוסיף שמעונות יניב בע"מ פועל על פי נהלים מחמירים והוא כפוף לביקורת של הרשויות המוסמכות, לרבות משרד הבריאות. למקום יש רישיונות הפעלה כדין.

כיצד ניתן להתקבל למעונות יניב בע"מ?

מעונות יניב קולט כמה קבוצות אוכלוסייה שונות ובהן דיירים עצמאיים באופן חלקי שזקוקים לפתרון מגורים מתאים וכן גם קשישים שזקוקים לטיפול גריאטרי ושיקומי. על פי רוב, הקבלה למוסד זה הינה על ידי קבלת הפניה מגורמים מוסמכים כגון רשויות רווחה עירוניות, עובדים סוציאליים, בית חולים ממשלתי, רופא קופת חולים וכדומה.

למעונות יניב בע"מ ניתן גם לפנות באופן עצמאי אולם יש לקחת בחשבון שתיתכן תקופת המתנה ולא תמיד ניתן לקלוט את כל הפונים. על פי ההגדרות ישנו תקן של 180 מיטות לסיעודיים וסיעודיים באופן חלקי (כאלה עם יכולת תפקוד עצמאי במידה כזאת או אחרת) וכן 30 מיטות של דיירים המוגדרים תשושי נפש.

מי שרוצה להתקבל לטיפול, שיקום או מגורים במקום זקוק על פי רוב להציג אישורים ומסמכים מתאימים לרבות תיק רפואי ודוח על יכולת תפקוד גופני. חשוב לציין שלמרות שלמקום מגיעים גם קשישים במצב סיעודי הרי שאין הוא ערוך לספק טיפול ומגורים לקשישים למצב סיעודי מורכב מיוחד.

מגורים וחדרים

מכיוון שמרבית השוהים במעונות יניב הינם קשישים שמצבם סיעודי ומצריך טיפול והיערכות מתאימה, המגורים במקום לרוב אינם כוללים חדרים פרטיים כמקובל בדיור מוגן רגיל. כאן, השהות משלבת בין אופי של בית אבות לאופי של מוסד שיקום כאשר אין להבין מכך שמדובר בתנאי צפיפות או דחק.

רמת המגורים טובה למדי, החדרים מאובזרים ונעשה מאמץ לספק תחושה ביתית עם פרטיות ותנאים נוחים. גם המתחם המשותף מתוחזק היטב ושמור. קיימים עזרים ואביזרים מיוחדים להענקת טיפול סיעודי וכן מתקנים המתאימים לטיפול בתשושי נפש.

אווירה ושירות לדיירים

לצד אווירה נעימה יש לציין שהמקום פונה בעיקר לאוכלוסייה דתית. השירות לדיירים ולמטופלים כולל סיוע בטיפול מול רשויות הבריאות ומשרד הבריאות לקבלת קוד, שירותי טיפול כגון רחצה, האכלה, הלבשה. לדיירים מסופקים ארוחות חמות, לכל אחד על פי הצרכים והמאפיינים האישיים שלו. מסופקת תעסוקה מותאמת, מתקיימות תפילות בציבור בבית הכנסת שבמקום, מסופקות תרופות בצורה מסודרת ועוד.

צוות מקצועי

במעונות יניב ניתן למצוא צוות מקצועי מגובש שעושה מאמץ לספק שירות על הצד הטוב ביותר. בין היתר מועסקים במקום רופאים עם התמחות בגיל השלישי, אחיות מוסמכות ומעשיות, מטפלים בעלי ידע בתחום הסיעודי, רוקחים ועובדים סוציאליים. בנוסף, יש גם מדריכות חברתיות לפעילות פנאי, עובדי פיזיותרפיה, עובדי מנהלה, עובדי מטבח ועובדים כלליים.

ראו בתי אבות נוספים בבני ברק:

מוסד גריאטרי ביחד 2

בית הורים יחד

בית אבות הדסים

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715450

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    הנהלת האתר אינה קשורה לבתי האבות הנסקרים באתר זה לרבות מספרי טלפון, פרסומות, טפסים וקישורים המופיעים באתר. המידע נועד למתן שירותי יעוץ והכוונה שאינו קשור לעסק זה או אחר. ניתן לפנות באופן ישיר לכל מקום.

    פניות למנהל האתר

    חייגו עכשיו צרו קשר