נוה הורים בית שלום ויז'ניץ

בית אבותבבני ברק והסביבה יש אוכלוסייה מגוננת בגיל המבוגר שזקוקה לפתרונות של דיור מוגן, בתי אבות ומוסדות נוספים בעלי אופי טיפולי או שיקומי.

בית אבות ובית חולים

נוה הורים בית שלום ויז'ניץ הוקם בסוף שנות השמונים כך שמדובר למעשה במקום שפועל עם וותק של מעל לעשרים שנה. המקום, שפועל בבני ברק מנוהל על ידי גוף פרטי שקיבל לצורך כך את אישור כל הגורמים המתאימים וגם נמצא בפיקוחם. הן משרד הבריאות והן משרד הרווחה אישרו את הפעילות והם המפקחים על מילוי כל ההוראות, על מתן תנאים נאותים, על העסקת כוח אדם מקצועי המוכשר לתפקידו.

ראוי לציין שנוה הורים בית שלום ויז'ניץ איננו רק בית אבות כי אם גם מוסד לאשפוז ושיקום של בני האוכלוסייה המבוגרת הסובלים ממחלות כרוניות או ירידה ביכולת בשל תאונה או פגיעה וזאת לצד פעילותו כבית אבות לדיירים עצמאיים או לא עצמאיים. מהותו של המקום היא אספקת שירותי טיפול ומגורים בעיקר לאוכלוסייה דתית – חרדית. האווירה במקום פחות מתאימה לאנשים חילוניים ומרבית השוהים הינם תושבי בני ברק והסביבה הקרובה.

איך מתקבלים?

על מנת להתקבל לנוה הורים בית שלום ויז'ניץ יש צורך לקבל הפניה מגורם מתאים שיכול להיות מוסד רפואי, רופא מטפל או גורם אחר שנוהג למצוא פתרונות לאוכלוסייה המבוגרת. ניתן גם לפנות באופן פרטי כאשר יש להפריד בין המחלקה שמיועדת למגורים של עצמאים לבין מחלקה טיפולית עם אופי של מוסד אשפוז ובית חולים. התקן במקום הוא של קרוב למאה וחמישים מיטות ויש רשימת המתנה.

על מנת להתקבל חשוב להמציא מסמכים מתאימים כגון דוח מחלה, תיק רפואי, סיכום אשפוז. ניתן במקרים מסוימים גם להגיע ללא הפניה, על סמך ועדת קבלה. חשוב להדגיש שהמקום לא נועד לאנשים בעלי ירידה קוגניטיבית מהותית או לתשושי נפש.

מגורים, חדרים ושירות לדיירים

החדרים בבית האבות ובמוסד הטיפולי לרוב אינם פרטיים אולם הם מבטיחים הרגשה ביתית, אווירה נעימה ונכונות של הצוות לתרום לאיכות החיים המקסימלית של השוהים. החדרים כוללים מיטות מיוחדות, אביזרים לניידות, מקלחת ושירותים, מיזוג אוויר, לחצני מצוקה ועוד.

במקום בית כנסת, חדרי פעילויות, שטחים ציבוריים וירוקים למנוחה. השירות לדיירם כולל מתן סביבה נקייה ובטוחה, שירותי אחזקה וניקיון, טיפולים רפואיים והשגה של אחיות מסביב לשעון, טיפולי פיזיותרפיה ופעילות גופנית מותאמת, ריפוי בעיסוק, ייעוץ רגשי ונפשי ועוד.

צוות מקצועי

הצוות המקצועי בנוה הורים בית שלום ויז'ניץ כולל שורה ארוכה של אנשי מקצוע ועובדים כללים שמטפלים בהיבט האדמיניסטרטיבי, התפקודי והרפואי של כל השוהים. בין העובדים ניתן למצוא:

  • רופאים מקצועיים עם התמחות בגיל המבוגר – מקיימים ביקורת קבועה, רישום תרופות ופיקוח על הטיפול והמצב הכללי.
  • צוות אחיות שמסייע לחולים ולדיירים באופן שוטף, מספק תרופות, אינהלציה, חמצן, חבישות ועוד.
  • מטפלים שיקומיים וכן מטפלים סיעודיים – הללו מסייעים לדיירים ולמטופלים בהאכלה, התלבשות, רחצה, יציאה לחצר וכל יתר הדברים.
  • אנשי ריפוי בעיסוק ומדריכי פנאי – אמונים על שיפור המצב הנפשי באמצעות פעילויות שונות, שיחות, תעסוקה ופעילות גופנית ועוד.
  • עובדי מטבח ועובדים כללים – הכנת והגשת מזון, שמירה על ניקיון ואסתטיקה של חדרי המגורים, המסדרונות, אזורים חיצוניים.

ראו גם:

בית אבות נאות השלושה

בית אבות ערוגות הבושם

בית אבות הדסים

כתובת: דמשק אליעזר 12, בני ברק

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715450

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    הנהלת האתר אינה קשורה לבתי האבות הנסקרים באתר זה לרבות מספרי טלפון, פרסומות, טפסים וקישורים המופיעים באתר. המידע נועד למתן שירותי יעוץ והכוונה שאינו קשור לעסק זה או אחר. ניתן לפנות באופן ישיר לכל מקום.

    פניות למנהל האתר

    חייגו עכשיו צרו קשר