סנטוריום גן שלוה בהוד השרון

בית אבותהמונח "בית אבות" רחוק מלהיות אחיד באופיו. ברחבי הארץ ניתן למצוא מגוון גדול מאוד של בתי אבות ודיור מוגן, חלקם גדולים וחלקם קטנים, חלקם מיועדים לדיירים עצמאיים וחלקם מיועדים לאנשים עם מגבלות כאלה ואחרות.

בסקירה הנוכחית נספר על בית אבות וותיק ומיוחד ששוכן בהוד השרון. בית אבות זה, שנקרא סנטוריום גן שלוה הינו מקום קטן ואינטימי ומעניין לגלות אילו שירותים הוא מספק, מה כולל צוות העובדים, מהו הייחוד שלו על פני מקומות דומים אחרים ועוד.

מסורת משפחתית

סנטוריום גן שלוה נחשב לאחד מבתי האבות הוותיקים ביותר בארץ. המקום נוסד בראשית שנות הארבעים, עוד לפני קום מדינת ישראל! עד היום פועל המקום בניהול הישיר של המשפחה שיסדה את הסנטוריום, דבר שמבטיח נקודת פתיחה מעניינת שנדיר למצוא כמותה במוסדות אחרים בארץ.

המקום מתהדר בשני דברים ייחודיים – ראשית, מדובר בבית אבות קטן ואינטימי מאוד, עם לא יותר משלושים דיירים. שנית, מדובר בסביבה כפרית ונעימה במיוחד, מבנים נמוכים, שבילים ירוקים, עצים מלבלבים. יותר מכל דומה המקום לבית הבראה קלאסי, מקום שעושה נעים על הלב ומצליח להשרות שלווה מיוחדת שנדרשת כל כך ממקום כגון זה.

מיהם הדיירים?

סנטוריום גן שלוה שבהוד השרון נועד בראש ובראשונה להוות מקום מגורים שהוא גם מרפא לנפש לבני הגיל השלישי שסובלים מהשפעות הגיל בעיקר מבחינה נפשית ורגשית. בין היתר ניתן למצוא במקום דיירים שסובלים מדמנציה לסוגיה, יש כאלה שסובלים ממצב של דיכאון ברמות שונות, יש כאלה שנמצאים במקום לצורך תקופה של החלמה ושיקום גופני ובעיקר רגשי, קיימים גם דיירים שהם חולים במחלות קשות ניווניות ואחרות וזקוקים לסביבה תומכת, רגועה וייחודית.

כחלק מהשירות מציע המקום גם תמיכה לבני המשפחה, שרבים מהם שרויים במצוקה בשל מצבו של האם או האב, הסבא או הסבתא. בין השאר מקפידה הנהלת המקום לערוך פעילויות וכינוסים משותפים ביחד עם בני משפחה וכן גם פעילויות עם מתנדבים לצורך שבירת שגרה והרמת המורל.

מתקבלים מכל הארץ

סנטוריום גן שלוה הינו מקום באמת ייחודי בנוף הארצי ולכן אין פלא שמגיעים בקשות להיקלט במקום מכל רחבי הארץ. במקרים רבים מדובר בקרובי משפחה שרוצים למצוא מקום מתאים ליקיריהם לשהות קצרה להחלמה ולהתאוששות או לזמן ארוך יותר. למרות שהמקום איננו ציבורי או ממשלתי המקום מהווה גם מתקן רפואי והוא פועל עם כל האישורים הדרושים לרבות אישורי משרד הבריאות.

מספר הדיירים הנמוך, כעשרים וחמישה, מבטיח איכות טיפול גבוהה ושמירה על אופי אינטימי ומיוחד שקשה למצוא כמותו. ראוי להוסיף שיש בכך כדי להוסיף ממד נוסף לאווירה המשפחתית ולאפשר מתן שירות טוב יותר ונעים יותר לכל דייר ומטופל.

יותר עובדים מדיירים

בסנטוריום גן שלוה מועסקים יותר עובדי ואנשי צוות מאשר מספר המטופלים. עם זאת יש לציין שלא מושם דגש רק על כמות אלא גם על איכות. במקום קטן ומשפחתי מרבית העובדים הינם וותיקים והם רואים במקום יותר מאשר מקום עבודה סתם. בין אנשי הצוות ניתן למצוא:

  • רופא כללי ורופא מומחה לגיל השלישי.
  • צוות של אחיות מקצועיות ומנוסות.
  • מומחי ריפוי בעיסוק ומטפלים בפיזיותרפיה.
  • דיאטנית ועובדים סוציאליים.
  • עובדי תעסוקה ורווחה.
  • עובדים כללים ועובדי מטבח.
  • מדריכים, עובדי מנהלה ועוד.

בין הפעילויות שמתקיימות במקום באופן שוטף מלבד אלה הקשורים ברפואה וטיפול ניתן למצוא חוגים של מלאכת יד ופעילויות תרבות, טיפולים בתקשורת ופעילויות בגינה הנאה, ארוחות משותפות והפסקות קפה, פעילויות עם כלבה טיפולית מאולפת ועוד.

כתובת: ארלוזרוב 5, הוד השרון.

ראו עוד בתי אבות באיזור הוד השרון:

בית אבות חדוות הורים

בית אבות בית השמש

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715450

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    הנהלת האתר אינה קשורה לבתי האבות הנסקרים באתר זה לרבות מספרי טלפון, פרסומות, טפסים וקישורים המופיעים באתר. המידע נועד למתן שירותי יעוץ והכוונה שאינו קשור לעסק זה או אחר. ניתן לפנות באופן ישיר לכל מקום.

    פניות למנהל האתר

    חייגו עכשיו צרו קשר