שיר משכנות ותיקים בבני ברק

בית אבותבתי אבות מסוימים פונים בעיקר לאוכלוסיית העצמאיים ואילו אחרים פונים לאוכלוסיית בני גיל הזהב שזקוקים לסיוע בביצוע פעולות שונות (קשישים במצב סיעודי או כאלה שמצויים במצב של תשישות נפשית). כמו כן, ישנם בתי אבות ודיור מוגן שפונים בעיקר לאוכלוסייה מרקע חילוני ואילו אחרים פונים לאוכלוסיית דתית או חרדית.

בשורות הבאות נציג את אחד מבתי האבות הידועים שנמצאים באזור בני ברק – שיר משכנות ותיקים. מקום זה, שפועל קרוב ל-30 שנה משרת בעיקר את האוכלוסייה הדתית ומספק מענה בעיקר לאנשים שזקוקים לסיוע מבחינה תפקודית. בין היתר נראה מתי הוקם בית האבות, אילו מאפיינים מיוחדים הוא כולל, על ידי מי הוא מנוהל ומפוקח, מהם תנאי המגורים ועוד.

רקע כללי ותפעולי

בית האבות שיר משכנות ותיקים הוקם בסוף שנות השמונים (1988) במטרה לספק מענה במיוחד לאוכלוסייה המתבגרת של בני ברק והסביבה, ובפרט עבור דתיים וחרדים. המקום מתפקד כשילוב של בית אבות ומוסד סיעודי וטיפולי ויש בו תקן לאחזקה של יותר ממאה וחמישים דיירים – מטופלים.

שיר משכנות ותיקים פועל כמוסד אוטונומי, שנמצא בפיקוח של גורמים לאומיים כגון משרד הבריאות והרווחה. המקום כפוף לתנאי הפעלה מחמירים ויש לו את כל רישיונות ההפעלה כדין. מעת לעת מבוצעים במקום ביקורות ובדיקות ממלכתיות שנועדו לבדוק את תנאי ההפעלה, לבחון את כשירות העובדים והמתקנים השונים וכדומה.

איך מתקבלים?

מכיוון שבית האבות לא נועד לשכן קשישים עצמאיים אלא להציע פתרון של מגורים וטיפול לדיירים שאינם עצמאיים, נדרש תהליך של אבחון על מנת להתקבל כדייר ומטופל. מרבית הדיירים מגיעים בשל קושי תפקודי שיכול לנבוע מבריאות לקויה, גיל מבוגר, ירידה בתפקוד המנטאלי.

על פי רוב, מגיעים על סמך המלצות או הפניות מגורמים כגון משרד הבריאות, קופות החולים, רשויות הרווחה וכדומה. חלק מהאנשים מגיעים לאחר הגשת בקשה באופן פרטי, כאשר הם מצוידים במסמכים רפואיים ואחרים. יש לציין שתישקל בעיקר פנייתם של תושבי הסביבה.

מגורים אווירה וחדרים

האווירה הכללית בבית האבות שיר משכנות ותיקים טובה ופסטורלית למדי. למרות שבמקום ישנם לא מעט דיירים בעלי קשיי תפקוד, נעשה מאמץ לשמור על אווירה ביתית ותחושה של שילוב חברתי. במקום ניתן למצוא שירותי טיפוח וטיפול, חדר אוכל נעים, חדרי פעילויות, שטחים ציבוריים נאותים, מגוון של פעילויות, בית כנסת ועוד.

מרבית החדרים הינם משותפים אך מרווחים, וזאת על מנת להבטיח איזון בין הצורך בפרטיות לבין הצורך להעניק טיפול מסודר וסיוע למספר גדול למדי של דיירים. במקום, יש לציין, ישנה מחלקה סיעודית עם קרוב לשבעים דיירים וכן מחלקה של תשושים וחולי אלצהיימר עם קרוב לתשעים דיירים – מטופלים.

המקום מתוחזק ברמה טובה, ישנם פינות ירוקות לרווחת הדיירים והמבקרים, המקום שמור ומאויש באנשי צוות תורנים בכל שעות היום והלילה.

צוות מקצועי

בשל מאפייניו של בית האבות הרי שהוא כולל בתוכו לא מעט אנשי צוות שאמונים על מתן שירות וטיפול לכלל השוהים במקום. בין אנשי המקצוע ניתן למצוא אנשי רפואה וסיעוד, אחיות ועובדות סוציאליות, מרפאים בעיסוק ועובדים כלליים, עובדי מטבח ורוקחים ועוד.

המטפלים, האחיות, הרופאים וכל יתר אנשי הצוות מבצעים את תפקידם באמונה ונעשה מאמץ לכלול גם פעילות חברתית ותרבותית וכן פעילות עם מתנדבים, הרצאות, חוגים שונים, שיעורים וכדומה. בנוסף, המקום מצויד בכל המתקנים והאמצעים שנועדו לקיים שגרת חיים תקינה כגון מקלחות ושירותים מותאמים, אזורים מונגשים, אמצעים לפיזיותרפיה על פי הצורך וכן הלאה.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715450

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    הנהלת האתר אינה קשורה לבתי האבות הנסקרים באתר זה לרבות מספרי טלפון, פרסומות, טפסים וקישורים המופיעים באתר. המידע נועד למתן שירותי יעוץ והכוונה שאינו קשור לעסק זה או אחר. ניתן לפנות באופן ישיר לכל מקום.

    פניות למנהל האתר

    חייגו עכשיו צרו קשר