תעריפי מוסדות לבני גיל הזהב – בתי אבות

בית אבותבישראל קיימים סוגים שונים של מוסדות לבני גיל הזהב הפרוסים ברחבי הארץ. המדובר במספר גדול למדי, של מאות רבות של מוסדות, חלקם מתאימים לדיירים שמצבם התפקודי מצוין, אחרים מתאימים למי שחלה ירידה ביכולת התפקוד שלו ובנוסף ישנם גם מוסדות שמהווים שילוב של מקום מגורים עם בית חולים של ממש – בתי אבות המשולבים בבית חולים סיעודי.

בתי אבות – רק עם פיקוח

לפני שנדבר על תעריפים של בתי אבות ונסביר גם כיצד נקבע המחיר ומה בדיוק משפיע עליו נדגיש שיש הבדלים של ממש בין בתי אבות שונים בהקשר של הגורם המתפעל והבעלים. לדבר זה יש כמובן השפעה על האווירה במקום ועל ההתנהלות היום יומית וכן גם על איכות המתקנים, חדרי המגורים וכדומה.

לצד בתי האבות שפועלים תחת רישיון ובפיקוח של רשויות מוכרות כגון משרד הרווחה או משרד הבריאות יש גם מוסדות שפועלים באופן פירטי, ללא כל פיקוח (או כאלה שהוצא להם צו סגירה והם ממשיכים לפעול למרות זאת). מוסדות כאלה, גם אם מציעים תעריפים נמוכים מהמקובל עשויים להוות סכנה לציבור השוהים בהם בשל סטנדרט תפעולי לא ברור. בתי אבות מסודרים, שפועלים על פי קריטריונים מסודרים יכולים להיות:

  • מוסדות בבעלות המדינה – לרוב יהיו אלה מוסדות שכוללים גם מחלקות סיעודיות ויש גם מוסדות שנמצאים בבעלות של קופות החולים השונות.
  • מוסדות בבעלות פרטית – היוזמה על ההקמה והתפעול הינה של גוף פרטי, מוסד למטרת רווח.
  • מוסד ציבורי או מלכ"ר (מוסד ללא כוונת רוח) – אלה יהיו לרוב עמותות ששמו להן למטרה לקדם את רווחת הקשיש ולהציע לו מקום מגורים עם טיפול צמוד על פי הצורך.

חשוב לציין שמבנה הבעלות כשלעצמו לא אמור להשפיע כגורם מרכזי על התעריף וגם לא על סוגי השירותים והטיפול שניתנים בכל בתי האבות השונים.

אזורים שונים – מחיר שונה

גורמים מקצועיים בענף מדווחים על כך שישנם פערי מחירים לא קטנים בין בתי אבות שונים וזאת בשל מאפייני המקום ומאפייני השירותים השונים שניתנים לקשיש. באופן מעניין, גם מיקומו של בתי האבות משפיע על התעריף. עלות השהות בבתי האבות השונים מחושבת באופן חודשי כאשר טווח המחירים הינו בין שבעת אלפים שקלים בקצה התחתון של טווח המחירים לבין שישה עשר אלף שקלים בקצה העליון של טווח המחירים. הקריטריונים המשפיעים על התעריף הינם:

  • מיקום בית האבות – עלות השהות בבית אבות בדרום נחשבת לזולה ביותר ואילו בתי אבות בצפון הארץ נחשבים ליקרים יותר.
  • סוגי שירותים – שירותים בבתי אבות כוללים בין היתר ניקיון ותחזוקה, שירותי פנאי ורווחה, שירותי טיפול, שירותי כביסה, טיולים, אספקת תרופות, שמירה ואבטחה, סיוע בפעילות שונות, פיזיותרפיה, שירותי רפואה ועובדת סוציאלית, ספריה ועוד. חלק מהשירותים נכללים בתעריף בסיסי בעוד שמי שרוצה ליהנות משירותים מסוימים יצטרך לשלם יותר.
  • טיפול סיעודי – בתי אבות סיעודיים או מעבר ממחלקה של עצמאיים למחלקה סיעודית כרוכה בשינוי התעריף. בית אבות סיעודי או מחלקה סיעודית כרוכה בתעריף שיכול להיות כפול ואף יותר מזה שמקובל במחלקה לעצמאיים.

תעריפים לזכאים

חשוב לציין שישנם מקרים שבהם ניתן להוזיל את התעריף שאותו משלמים לבית האבות לא רק באמצעות וויתור על שירותים מסוימים (שאינם שירותי בסיס). לזכאים ניתן לקבל מימון בדרך של קבלת קוד ממשרד הבריאות או הרווחה ואז ישלם הקשיש רק השתתפות עצמית מינימלית.

ראו גם:

 בחירת בית אבות על פי סוג – מהן האפשרויות המוצעות בפנינו?

 המדריך המלא לבחירת בית אבות

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715450

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    הנהלת האתר אינה קשורה לבתי האבות הנסקרים באתר זה לרבות מספרי טלפון, פרסומות, טפסים וקישורים המופיעים באתר. המידע נועד למתן שירותי יעוץ והכוונה שאינו קשור לעסק זה או אחר. ניתן לפנות באופן ישיר לכל מקום.

    פניות למנהל האתר

    חייגו עכשיו צרו קשר