המדריך המלא לבחירת בית אבות

בית אבות אחוזת הורים

בית אבות אחוזת הורים

ככל שתוחלת החיים גדלה, יותר אנשים מתמודדים עם אפשרות העברת בן משפחה מבוגר לבית אבות. החלטה זו יכולה להגיע עם אשפוז פתאומי, או ירידה הדרגתית בתפקוד המבוגר, המצריכה מעבר לסוג דיור אחר.

ההחלטה לגבי המעבר עשויה להיות מלחיצה, בדרך כלל בשל תפיסות מוטעות לגבי מרכזי בתי אבות. לכן לפני קבלת ההחלטה המתאימה באופן אישי, חשוב ללמוד את כל הניתן על בתי אבות.

בית אבות הוא בדרך כלל המסגרת הגבוהה ביותר המוצעת לטיפול באנשים מבוגרים מחוץ לביתם. הם מספקים את מה שמכונה טיפול משמורת, כולל כניסה ויציאה מהמיטה, סיוע בהאכלה, רחצה והלבשה.

בנוסף, הם מספקים טיפול רפואי מורשה הניתן על ידי רופא, אחות או איש מקצוע רפואי אחר, הנמצאים כעט תמיד בשטח. טיפול סיעודי מיומן זמין בדרך כלל 24 שעות ביממה. אנשי מקצוע רפואיים אחרים, כגון מרפאים בעיסוק או פיזיותרפיסטים, זמינים אף הם. מסגרת הטיפולים והשירותים הרפואיים המוצעים בבתי אבות, בדרך כלל אינם אפשריים במסגרת דיור אחרת.

הסדרי מגורים בבית אבות

בני משפחה המטפלים בהורה מבוגר אינם יכולים לתאם באופן מושלם בין צרכי עבודתם, אחריותם המשפחתית והענקת טיפול רפואי מושלם, ועדיין להיות ערניים ולהגיב במשך 24 שעות ביממה לצרכי המבוגר. לכן מסגרת בית אבות, הינו פתרון מצוין המספק את התמיכה והטיפול המתאימים.

אווירת בית האבות משתנה ממרכז אחד למשנהו. לדוגמה, חלק מהחדרים עשויים להיות פרטיים ואחרים משותפים. יתכן שיהיה חדר אמבטיה צמוד או חדר אמבטיה משותף הממוקם במסדרון. ארוחות מסוימות עשויות להיות מוגשות בחדר, בעוד שאחרות עשויות להיות מוגשות בחדר אוכל מרכזי.

בעוד שבאופן מסורתי בתי אבות מוגדרים כבעלי אוריינטציה רפואית, מספר בתי אבות עברו היום למודל חדש יותר המתאים לקהילות קטנות יותר של עשרה עד שלושים מבוגרים בבית, הכולל מתן שירותים אישיים יותר.

מועד קבלת ההחלטה לגבי מעבר לבית אבות

בין אם המבוגר ובני משפחתו עומדים בפני הצורך לקבל החלטה מהירה לגבי מעבר לבית אבות בעקבות האירוע האחרון, או שהתמודדות עם מחלה מתקדמת כגון אלצהיימר או פרקינסון מתחילה להיות קריטית יותר, ההחלטה לגבי המעבר אינה קלה ומאופיינת במגוון רגשות נורמאליים כגון אשמה, עצב, תסכול וכעס. הבנת אפשרויות מסגרות הדיור, מבחינה כלכלית וצרכים רפואיים, מסייעת לקבלת החלטה מושכלת.

חלק מהשאלות אותם יש לשאול במהלך סקירת בתי אבות, הן:

מצבו הרפואי של המבוגר

אם המעבר לבית אבות נשקל כצעד הבא לאחר אשפוז, יש לקבל הערכה רשמית על ידי הצוות הרפואי, על מנת להבהיר את הצרכים האישיים ולבדוק את אפשרות הדיור המתאימה ביותר.

האם הצורך במעבר לבית אבות הוא זמני או קבוע? לעיתים, מצב זמני עשוי להיות מכסה באמצעות טיפול ביתי. יחד עם זאת, אם רמת הטיפול צפויה להיות קבועה, מומלץ לשקול את המעבר לבית אבות.

רמת הטיפול

בתי אבות מספקים רמות גבוהות ביותר של טיפול רפואי והשגחה, אותם לא ניתן לקבל במסגרות דיור אחרות. לכן בעת הבחירה בבית האבות יש לוודא כי אנשי הצוות המקצועי מיומנים, מוכשרים ואדיבים. בנוסף מומלץ להבין את שעות העבודה והסדרי מתן הטיפול על ידי הצוות, כדי לוודא שהמבוגר יקבל מענה לכל צרכיו, 24 שעות ביממה.

מומחיות טיפול

יש להבין אם הצוות המקצועי והרפואי בבית האבות מנוסה בטיפול במצב הדרוש לצרכים האישיים, כגון אלצהיימר, שבץ, או מסגרת שיקום לטווח קצר.

המלצות

ניתן לקבל המלצות מרופא המשפחה, או חברים ששיכנו את הוריהם בבתי אבות שונים. ידיעה ממקור ראשון לגבי בית האבות מסייעת בצמצום האפשרויות. יחד עם זאת, יש לזכור כ הצרכים משתנים, וכי מסגרת אחת אינה מתאימה לכולם.

בחירת בית אבות

בחירת מסגרת הדיור המתאימה ביותר אינה משימה קלה, ובני המשפחה עשויים להיות נתונים תחת לחץ למצוא פתרון מהיר עקב אשפוז או הידרדרות במצב הבריאותי של המבוגר. ככל שקיים מידע נרחב, כך גדלים הסיכויים למצוא את ההתאמה הנכונה עבור בן המשפחה האהוב.

לאחר שצומצמה רשימת בתי האבות, זה הזמן לתכנן את הביקורים בהם. הביקור הוא המפתח להבנה אם המסגרת מתאימה. בדרך כלל, הצוות הוא שעושה את המקום, ויש לוודא כי הטיפול הרפואי מועבר כראוי ובאופן מיידי.

המבוגר מקבל את ההחלטה

עד כמה שניתן, יש להניח להורה המבוגר לקבל את ההחלטה לגבי בית האבות המתאים ביותר. במידת האפשר, הוא צריך להתלוות לביקורים בעת קבלת החלטה לגבי המסגרת המתאימה, ומומלץ להניח לו גם לבחור מה לקחת איתו וכיצד להתאים אישית את חדרו.

אם המבוגר אינו יכול לבצע צעדים אלו, בני המשפחה צריכים לנסות לחשוב על הרצונות שלו ולספקם, כגון שמיכה מוכרת או מוסיקה אהובה, המספקים נוחות גם אם המבוגר אינו מסוגל להביע במילים את רצונו.

התחשבות בצרכים הרפואיים. בתי אבות סיעודיים, עשויים להתאים יותר, במקרים מסוימים, מבתי אבות המיועדים למבוגרים עצמאיים. תחומי מומחיות הטיפול במסגרות השונות, משתנה בהתאם לצרכים.

גורם המרחק

באופן כללי, מומלץ שבית האבות יהיה קרוב לבית, כך שיהיה קל יותר לבני המשפחה והחברים להגיע לביקורים.

דיירי בית האבות

יש להתבונן על דיירי בית האבות. לבחון אם הם מאושרים, עסוקים, או מטושטשים מטיפול תרופתי מוגזם. האם הם נראים נקיים ומטופחים? כיצד הם מגיבים? יש לוודא גם את הצעות הפעילויות החברתיות ואיכות הארוחות.

ניקיון

יש לוודא את ניקיון השטחים הציבוריים והפרטיים.

עדיין מתלבטים? לא יודעים מה עוד צריך לבדוק בעת בחירת בית אבות? למדריך השלם והמקיף ביותר לבחירה נבונה של בית אבות באתר eshelinfo לחצו כאן

זקוקים לייעוץ, תמיכה או ליווי רוחני ליקירכם? להרחבה: ליווי רוחני לבני גיל הזהב

 

אולי יעניין אותך גם:

נפרדים? על יתרונות הסכם שלום בית לחילופין גירושין

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715450

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    הנהלת האתר אינה קשורה לבתי האבות הנסקרים באתר זה לרבות מספרי טלפון, פרסומות, טפסים וקישורים המופיעים באתר. המידע נועד למתן שירותי יעוץ והכוונה שאינו קשור לעסק זה או אחר. ניתן לפנות באופן ישיר לכל מקום.

    פניות למנהל האתר

    חייגו עכשיו צרו קשר