בית אבות כרמי בת ראובן

בית אבותעם העלייה בגיל ניתן לצפות לכך שתחול ירידה הדרגתית מסוימת ביכולת התפקוד ולעיתים גם ביכולת החשיבה והקוגניציה. אצל אנשים מסוימים הירידה ביכולת התפקוד וביכולת לבצע פעולות מסוימות מחייבת מעבר לבית אבות מתאים, שיכול לאפשר את קיומו של האזרח הקשיש בכבוד ובביטחון.

בית האבות כרמי בת ראובן שבירושלים מיועד לאותם אזרחים וותיקים אשר מאובחנת אצלם ירידה משמעותית ביכולת החשיבה והזיכרון. אנשים הסובלים משכחה קיצונית, כאלה שמאובחנים כסובלים מדמנציה או מפגיעה אחרת ומכונים לעיתים תשושי נפש זקוקים למגורים בהשגחה בבתי אבות בדיוק מסוג זה.

קבלה לכרמי בת ראובן

בית האבות הירושלמי האמור שוכן ברחוב מרכזי למדי ומוכר – דרך חברון מספר 60, ירושלים. זהו בית אבות שמתאים אך ורק לאנשים שמוגדרים תשושים ולכן – לא מתקבלים בשעריו אנשים סיעודיים, חולים קשים או אנשים בעלי מוגבלויות גופניות רציניות.

בית האבות נמצא בפיקוח מלא של הרשויות המוסמכות. זהו מוסד פרטי, אך הניהול מבוצע באופן קפדני, על פי קריטריונים שהוגדרו היטב במשרד הרווחה ובמשרד הבריאות. על מנת להתקבל כדיירים יש צורך למסור מסמכים המעידים על מצב בריאותי וקוגניטיבי. מומלץ להצטייד גם בהפניה מטעם רשויות הרווחה, עובדת סוציאלית, רופא מטפל וכיוצא באלה. ההפניות, ביחד עם קיומן של מיטות פנויות יאפשרו קבלה למקום על פי הקריטריונים המקובלים.

כרמי בת ראובן – תנאי מגורים

בית האבות כרמי בת ראובן מתאים לאוכלוסייה הכללית, עם עדיפות לתושבי ירושלים והסביבה. אורח החיים במקום חופשי – חילוני ולכן סביר להניח שאנשים מרקע דתי לא יחושו בו בנוח (גם אם מדובר באנשים תשושי נפש).

בבית האבות ארבעים ושלושה דיירים, המתגוררים ביחידות דיור נאות ומטופחות. באזור המגורים ישנם מקלחות ושירותים בטיחותיים, בחדרים ישנם לחצני מצוקה, מיזוג אוויר, ארונות, מיטות נוחות, אוורור נאות. כחלק מסביבת המגורים ישנו גם לובי מתוחזק היטב, חדר אוכל נאה, חצר סגורה. המקום שמור ומספק סביבת מגורים בטיחותית, בפיקוח הדוק של מטפלים, עובדות סוציאליות ואנשי רפואה.

פעילויות ושירותים בבית האבות

בתי אבות כמו כרמי בת ראובן מציעים שני תחומים עיקריים של פעילויות ושירותים לדיירים. מצד אחד, מספקים שירותים הכרחיים וחיוניים מבחינה בטיחות ובריאות. מצד שני, מספקים שירותים ותנאים לשיפור מצב הרוח, חיזוק הנפש, תחושה של ערך, חלק מקהילה חברתית.

השירותים העיקריים כוללים למשל את ניקיון החדרים ושטיפה יום יומית, אספקת בגדים נקיים ואביזרי ספיגה, טיפוח, היגיינה ורחצה. מבוצע טיפוח כלל בית האבות וסביבתו הקרובה באופן שוטף.

בנוסף, מקבלים מענה לתלונות ברמה הגופנית והבריאותית, מקיימים חוגים, פעילויות של יצירה, ריפוי בעיסוק, התעמלות ופעילות פיזית. במטבח מכינים ארוחות עשירות, המספקות תזונה איכותית לאנשים מבוגרים עם התייחסות לצרכים אישיים ולמצב הבריאותי. מלבד הארוחות העיקריות מוגשת ארוחת עשר וארוחת ארבע. משחקי חברה, הופעה של אומנים מעת לעת, ימי הולדת שנחגגים ביחד וכן גם ייעוץ אישי תפקודי וסוציאלי – גם הם מהווים חלק חשוב מהשגרה בבית האבות.

כרמי בת ראובן – אנשי צוות

כל בית אבות ובפרט בית אבות לאנשים הזקוקים לעזרה בתפקוד יום יומי, מעסיק אנשי צוות מגוונים לרווחת הדיירים וכדי לשמור על איכות מקצועית. בכרמי בת ראובן מועסקים בין היתר מדריכים מקצועיים, עובדות רווחה ועובדת סוציאלית. גם רופא ואחיות מספקים שירות חשוב לדיירים – מבצעים בדיקות קבועות, מספקים תרופות על פי מצב רפואי מוכר, נלקחים מדדים רפואיים מעת לעת ובקביעות. עובדי תחזוקה ומטבח תורמים לאספקת ארוחות חמות ותזונה מזינה וכן לתנאי מגורים וסביבה ראויים ובטוחים. בנוסף, מצויים בבית האבות גם אנשי מנהלה וכוח עזר.

ראו בתי אבות נוספים בירושלים:

בית אבות בירושלים – בית אליסיה

פנינת שלושת האבות

 בית אבות שיבה טובה

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715450

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    הנהלת האתר אינה קשורה לבתי האבות הנסקרים באתר זה לרבות מספרי טלפון, פרסומות, טפסים וקישורים המופיעים באתר. המידע נועד למתן שירותי יעוץ והכוונה שאינו קשור לעסק זה או אחר. ניתן לפנות באופן ישיר לכל מקום.

    פניות למנהל האתר

    חייגו עכשיו צרו קשר