בית האבות של העדה היהודית הספרדית בחיפה

בית אבותבאזור יפה, שליו ונעים בחיפה שוכן בית האבות של העדה היהודית הספרדית. בית האבות משרת מגוון רחב של אנשים בני הגיל השלישי, חלקם עצמאים למדי וחלקם זקוקים לטיפול וליווי צמודים. בית האבות מתאים לאנשים דתיים ומסורתיים והוא מציע אווירה טובה, טיפול מקצועי ואנשי מקצוע בעלי התמחויות שונות.

בית האבות הספרדי – רקע

בית האבות הספרדי בחיפה הוקם בראשית שנות השמונים של המאה שעברה. המקום מנוהל באופן מקצועי על ידי עמותה שלא למטרות רווח ולצד בית האבות עצמו שוכן גם מרכז יום לקשישים. מרכז היום, בדומה לבית האבות, מעניק בין היתר מסגרת מסודרת, טיפול וחברה לקשישים עצמאים או לסובלים מתשישות נפש או ירידה ביכולת התפקוד. בית האבות עצמו מספק כמובן שירותים נרחבים יותר לרבות חדרים מאובזרים, טיפול עשרים וארבע שעות ביממה, עובדים סיעודיים ואנשי רפואה ועוד.

בית האבות, שקולט בעיקר אוכלוסייה מאזור חיפה והגליל פועל בכפוף לכל האישורים וההיתרים הנדרשים. במקום נערכות ביקורות של משרד הבריאות כנדרש ועל פי התקנות. לבית האבות אישורי הפעלה כדין ויש לו רישיונות הן ממשרד הבריאות והן ממשרד הרווחה.

בית האבות הספרדי – איך מתקבלים?

בית האבות הספרדי בחיפה קולט אוכלוסייה מגוונת הן מבחינה בריאותית, הן מבחינה רגשית והן מבחינה כלכלית. ניתן להתקבל על פי קריטריונים שונים, בכפוף להצגת מסמכים רפואיים, דוחות אשפוז אם ישנם, המלצות של מחלקת הרווחה העירונית.

ניתן להתקבל גם באופן פרטי וגם בכפוף לקוד של משרד הבריאות. משמעות הדבר היא מימון של מרבית העלות למי שלא מסוגל לממן שהות בבית האבות באופן פרטי.

על מנת להתקבל יש לפנות באופן פרטי או להגיע עם הפניה של גורמים מתאימים ועם מסמכים נלווים. ניתן להיקלט בבית האבות ובמקביל לפעול לקבלת קוד תוך קבלת סיוע מעובדי המקום.

חשוב לציין שבית האבות לא מקבל אנשים שאובחנו כחולי נפש וכן לא סיעודיים מורכבים. קיימים אמצעים לטיפול בקשישים סיעודיים וכן באנשים הסובלים מדמנציה ומתשישות נפשית.

מגורים בבית האבות הספרדי

בבית האבות של העדה היהודית ספרדית כמה מחלקות שונות הפועלות אלה לצד אלה. המגורים הינם בחדרים נאים ומאובזרים, המותאמים ליכולת תפקודית מגוונת. בין החדרים המרווחים ניתן למצוא גם שטחים ציבוריים, חדרים לחוגים, חדר אוכל, חדרי מנוחה, מקלחות מיוחדות וציוד למוגבלים בניידות ובתנועה. בחדרים, גם המשותפים, נעשה מאמץ לקיים אווירה ביתית ומתן כבוד לכל דייר ולכל מטופל. חוגים, פעילויות תרבות, פעילות גופנית וכיוצא באלה נעשים באופן סדיר.

פעילויות בבית האבות הספרדי

בבית האבות עצמו וכן במועדון הצמוד אליו מוצעות פעילויות רבות ומגוונות. הפעילויות שלרווחת הדיירים נועדו הן למטרות שיפור התפקוד הן לזמן איכות נעים וחברתי.

פעילויות מקובלות הן ארוחות משותפות, פיזיותרפיה, לימודי דת ותפילות בבית הכנסת. ישנן פעילויות והרצאות במועדון, ארוחת ארבע של קפה ועוגה, טיפולי טיפוח ויופי, פעילויות עם מתנדבים וחוגים ועוד.

אנשי הצוות בבית האבות הספרדי

בבית האבות פועלים אנשי צוות מקצועיים וכן גם עובדים כלליים.

  • רופאים – מבצעים בדיקות באופן יום יומי ואמונים על המלצות לטיפול, מתן מרשמים ועזרה בכל נושא רפואי. במקום רופאים עם התמחות בגיל השלישי.
  • אחיות ופיזיותרפיסטים מעניקים טיפול פיזי גופני, מתן תרופות, תרגול מותאם על פי היכולת.
  • עובדות סוציאליות עומדות לרשות הדיירים בנושאים של מימוש זכויות, סיוע רגשי, ליווי של בני משפחה בנושאים שונים.
  • בנוסף, עובדים בבית האבות גם מרפאים בעיסוק, מטפלים סיעודיים, עובדים כלליים, רוקחים, עובדי תברואה וניקיון, הנהלה אדמיניסטרטיבית ועוד.

כתובת: גדליהו 1, נווה שאנן, חיפה

בתי אבות נוספים באיזור חיפה:

בית האבות מעון הרופא

בית אבות נועם (לשעבר מרגש)

בית אבות נוף הדר

בית אבות לב הכרמל

 

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715450

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    הנהלת האתר אינה קשורה לבתי האבות הנסקרים באתר זה לרבות מספרי טלפון, פרסומות, טפסים וקישורים המופיעים באתר. המידע נועד למתן שירותי יעוץ והכוונה שאינו קשור לעסק זה או אחר. ניתן לפנות באופן ישיר לכל מקום.

    פניות למנהל האתר

    חייגו עכשיו צרו קשר