בית אבות בית באייר בירושלים

בית אבותבאזור ירושלמי שקט שוכן בית אבות ותיק למדי שנועד לאוכלוסיית גיל הזהב – בית באייר. המקום הוקם בראשית שנות השמונים ולכן הוא נחשב לוותיק ומקצועי. בית האבות פועל תחת ניהול של עמותה מקצועית והוא עומד בסטנדרטים מקצועיים גבוהים. יש לציין כמובן שהמקום פעול עם רישוי ופיקוח כחוק, על ידי רשויות הבריאות והרווחה.

סוגי מחלקות ודיירים

בית האבות באייר נועד לשרת אוכלוסייה מגוונת של דיירים וקשישים ולכן הוא פועל תוך חלוקה לכמה וכמה מחלקות. בכל מחלקה קיימת היערכות מתאימה, לאספקת שירותים ותנאים מותאמים לצרכים השונים. בין המחלקות בבית אבות זה ניתן למצוא:

  • מחלקה לקשישים במצב סיעודי – במחלקה זה תקן לכשבעים דיירים.
  • מחלקה לקשישים מוגבלים, אך כאלה שאינם מוגדרים סיעודיים – מחלקת תשושים – גם כאן התקן הוא לכשבעים דיירים.
  • מחלקה לאנשים עם ירידה קוגניטיבית ודמנציה – מחלקת תשושי נפש – לבית האבות תקן לשלושים דיירים.

איך מתקבלים?

על מנת להתקבל לבית האבות בית באייר ניתן לפנות למקום באופן פרטי או להגיע עם הפנייה מתאימה. את ההפניה מקבלים על פי רוב דרך משרד הבריאות, הפניה של בית חולים או מוסד שיקומי וכן על ידי הפניה מטעמו של משרד העבודה והרווחה.

טרם הפניה למוסד, חשוב להעיר את תשומת לב המתעניינים לכך שיש להגיע עם מסמכים מתאימים ורלוונטיים. מסמכים אלה הינם דוחות וסיכומי אשפוז, פירוט מצב תפקודי על פי מבחן תפקודי וכדומה. לעומדים בתנאי הזכאות השונים, יש אפשרות למימון השהות בבית האבות באופן מלא או חלקי.

פעילויות פנאי ורווחה

בבית האבות מתקיימים פעילויות שונות, על פי היכולת של הדיירים השונים ובליווי של אנשי מקצוע. בין היתר מתקיימות פעילות מהסוג שנקרא ריפוי בעיסוק. לצורך כך מועסקים מרפאים בעיסוק ומדריכי פעילות מוסמכים. פעילות של יצירה לצד פעילות גופנית מותאמת חיוניים לשמירה על מעורבות חברתית לבריאות הנפשית ולמניעת התדרדרות.

גם מופעים ופעילויות שונות של מרצים ואומנים מתקיימים במקום וכן פעילויות לכבוד החגים, ימי הולדת וכדומה. מעת לעת יש גם פעילויות עם גורמי חוץ שונים, עם מתנדבים וכיוצא בזה.

פיזיותרפיה ופעילות גופנית

בבית באייר פועלים כמה וכמה פיזיותרפיסטים ומדריכים שתפקידם לסייע בשיפור התפקוד הגופני. עבור חלק מהדיירים מדובר בפעילות שיקומית של ממש ואצל אחרים מדובר בפעילות שנועדה להאט את היחלשות הגוף, לחזק שרירים, למנוע התנוונות וכדומה.

הפיזיותרפיה נקבעת על פי מאפיינים אישים, גיל, מצב בריאות והמלצות רפואיות. בנוסף, מעודדים את המסוגלים לכך להישאר פעילים ולהימנע משכיבה ממושכת במיטה.

סיוע נפשי וסוציאלי

חלק מהצוות המקצועי מלבד אנשי רפואה, כולל גם פסיכולוגים ועובדים סוציאליים. לעובדים הסוציאליים משמעות רבה הן במתן הדרכות שונות לצוות המקצועי והן בסיוע בתחומים שונים לדיירים ולבני משפחותיהם.

מחד, קיים סיוע לבירור קריטריונים של זכויות שונות לקשישים מבחינה רפואית, ביטוח לאומי וכדומה. מאידך, קיים סיוע נפשי וליווי של הדיירים במצבים מגוונים כגון הרעה במצב בריאותי או נפשי, התמודדות עם קשיים רגשיים, דיכאון וכדומה.

שירותים נוספים שיש למקום להציע

מעבר לכל האמור לעיל, מספק בית באייר שירותים נוספים ובהם:

  • חלוקת תרופות בפיקוח רוקח.
  • מטפלים מקצועיים שמסייעים בפעילויות שונות, החל מיציאה לחצר, דרך גישה לשירותים, מקלחות, אכילה וכדומה.
  • רופאים צמודים, שמספקים סיוע ועזרה, המלצות ומרשמים, בדיקות ועוד.
  • שירותי טיפוח ויופי, מרפאה, פדיקור וכדומה.
  • שירותי תחזוקה וכביסה.
  • השאלת ספרים, פעילות חברתית במועדון.
  • כמו כן יש גם מטבח פעיל, לאספקת ארוחות חמות.

כתובת: ים סוף, 33 ירושלים

ראו עוד בתי אבות בירושלים:

בית אבות – פנינת שלושת האבות

בית האבות נופי ירושלים

בית אבות נווה שמחה

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715450

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    הנהלת האתר אינה קשורה לבתי האבות הנסקרים באתר זה לרבות מספרי טלפון, פרסומות, טפסים וקישורים המופיעים באתר. המידע נועד למתן שירותי יעוץ והכוונה שאינו קשור לעסק זה או אחר. ניתן לפנות באופן ישיר לכל מקום.

    פניות למנהל האתר

    חייגו עכשיו צרו קשר