החלטתם להיפרד? על יתרונות הסכם שלום בית לחילופין גירושין

הסכם שלום בית לחילופין גירושין הוא הסכם ייחודי שמתאים עבור בני זוג נשואים שיחסיהם עלו על שרטון, המעוניינים לשקם אתהחלטתם להיפרד? על יתרונות הסכם שלום בית לחילופין גירושין היחסים אך מודעים לאפשרות שהניסיון ייכשל. כפי שניתן להבין משמו של ההסכם, הוא כולל שני חלקים: חלק אחד שמדבר על שלום בית ועל הדרכים שישמשו את בני הזוג להשגתו וחלק שני שמדבר על גירושין.

בחלק שמדבר על שלום בית, יש לציין את כל הפעולות שבני הזוג מתכוונים לבצע במטרה לשקם את הקשר שנפגע מסיבות כאלו ואחרות. כך לדוגמה ניתן לכתוב בחלק זה שבני הזוג מתחייבים ללכת לטיפול זוגי, לנהל שיחה אינטימית פעמיים בשבוע, להימנע מלהרים את הקול ועוד ועוד כיד הדמיון הטובה. מדובר בהסכם שמאפשר לבני הזוג לגלות יצירתיות ואין הסכם אחד דומה למשנהו. בנוסף ניתן להתייחס לאופן שבו יתקבלו החלטות בנוגע לחינוך הילדים, לאופן שבו ינהלו בני הזוג את התקציב המשותף, לאופן שבו יחדשו את האינטימיות והאמון ועוד.

הסכם גירושין שניתן לשליפה מהירה

החלק השני של ההסכם, מהווה הסכם גירושין לכל דבר ועניין. בהסכם הגירושין מתייחסים לאופן שבו בני הזוג יחלקו את הרכוש לאחר הגירושין, לגובה המזונות, להסדרי הראייה ומשמורת הילדים ועוד. הסכם הגירושין שנערך במסגרת הסכם שלום בית לחילופין גירושין, לא נכנס לפעולה כל עוד בני הזוג נשואים. עם זאת, כשמסיימים לערוך את ההסכם שעליו מסכימים בני הזוג, מעבירים אותו לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה וזאת על מנת שיקבל תוקף של פסק דין.

כפועל יוצא מכל זה, אם בני הזוג יבחרו בסופו של דבר להתגרש, לא יהיה צורך לפנות לערכאות משפטיות או להתניע הליך גירושין שכן יהיה בידיהם הסכם גירושין מבעוד מועד.

אילו יתרונות יש להסכם שלום בית לחילופין גירושין?

הסכם שלום בית לחילופין גירושין מגדיר באופן המדויק ביותר את האתגרים שעומדים בפני בני הזוג בדרך לשיקום הזוגיות ומציע שורה ארוכה של דרכים לפתור את הבעיות השונות. הודות לכך, בני הזוג יכולים להבין עם מה עליהם להתמודד ומעבר לכך, להחליט האם הם מסוגלים לעמוד בכך. ההסכם הייחודי מאפשר לבני הזוג להיפתח ולהיחשף ולהגיד את שעל ליבם באופן ברור ושקוף. כשכל הקלפים על השולחן, הרבה יותר קל להתניע מהלך שמטרתו לשקם את הקשר.

כמו כן הרבה יותר קל לדון בנושאים מורכבים כמו חלוקת רכוש, בתקופה שבה בני הזוג עדיין נמצאים בזוגיות ועדיין מעוניינים לשמר אותה, בהשוואה לתקופה שבה כבר ברור שאין לבני הזוג רצון להמשיך לחיות יחד. מעבר לכל זה, הסכם שלום בית לחילופין גירושין, מתגבש על ידי שני בני הזוג בסיוע של עורך דין או מגשר אחד בלבד. זאת בניגוד להסכמים שמתגבשים כשכל אחד מבני הזוג מיוצג על ידי עורך דין מטעמו.

מתגרשים? כל התשובות באתר meetgarshim

האם אפשר לבטל הסכם שאושר כבר על ידי בית המשפט או בית הדין הרבני?

כיוון שההסכם מקבל תוקף של פסק דין, רוב הסיכויים שלא ניתן יהיה לבטל אותו. ישנם אמנם מקרים שבהם קיימת אפשרות לבטל את ההסכם אך מדובר על מקרים חריגים בלבד. למעשה מהרגע שבו ההסכם קיבל תוקף של פסק דין, ניתן יהיה לבטלו אך ורק אם מתקיימת אחת מהעילות המופיעות בחוק החוזים: כפייה, טעות, עושק או הטעייה. בכל מקרה אחר, לא ניתן יהיה לבטל את החוזה. לאור זאת, אין להקל ראש בהליך של גיבוש החוזה ויש להיכנס אליו בלב פתוח, בכובד ראש ומתוך רצון כן לפעול לשיקום הקשר.

הכתבה באדיבות אתר גישור גירושין ועו"ד ומגשרת מיה שפילמן.

 

אולי יעניין אותך גם:

קביעת דמי מזונות ילדים: איך זה עובד? ומי קובע?

מחפשים בית אבות? להתאמת בית אבות לפי סוג תפקוד, לחצו כאן!

תעסוקה למבוגרים – המדריך השלם למציאת עבודה לאחר גיל הפרישה

ליווי רוחני לבני גיל הזהב

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715450

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    הנהלת האתר אינה קשורה לבתי האבות הנסקרים באתר זה לרבות מספרי טלפון, פרסומות, טפסים וקישורים המופיעים באתר. המידע נועד למתן שירותי יעוץ והכוונה שאינו קשור לעסק זה או אחר. ניתן לפנות באופן ישיר לכל מקום.

    פניות למנהל האתר

    חייגו עכשיו צרו קשר